Promyslovtsi Pidtrymuyut Rishennya Ukrzaliznytsi Vstanovyty Rynkovi Tsiny Na Vykorystannya Vantazhnyh Vagoniv

Про це повідомляє glavcom.ua.«Ринок оперування вантажними вагонами в Україні не є монополізованим: частка цілої низки власників приватного рухомого складу у двох найбільших сегментах вантажних вагонів (напіввагони та зерновози) перевищує 60%. Вагонна складова залізничних перевезень „Укрзалізниці“ була дерегульована у 2018 році», — йдеться в повідомленні.Таким чином, «Укрзалізниця», як і будь-який інший суб'єкт господарювання, має право встановлювати такий рівень цін на надання послуг у своїх вагонах, який вважає доцільним та економічно обґрунтованим, якщо це не супроводжується зловживаннями у монопольному сегменті перевезень — на сьогодні це послуги інфраструктури та локомотивної тяги.«Ініціатива компанії щодо встановлення ринкових ставок на послугу надання вагонів під вантажні перевезення дуже своєчасна, адже вона дозволить компанії задіяти додаткові вантажні вагони і отримати дохід. Важливо не допускати ситуацію, яка склалась у І півріччі 2020 року, коли близько 30% парку напіввагонів „Укрзалізниці“ не були задіяні у вантажних перевезеннях. За нашими розрахунками, простій тільки напіввагонів через негнучку цінову політику коштував близько 0,5 млрд грн», — заявили підприємці.В результаті, щоб виправити ситуацію з простоями та втратою доходу, «Укрзалізниця» зробила акцент на єдиному можливому ринковому механізмі реалізації свого рухомого складу — продажі через відкриті аукціони ProZorro. Це дозволило вже у ІІ півріччі 2020 року зменшити кількість напіввагонів, виведених у запас.«Ринкова цінова політика „Укрзалізниці“ щодо власного парку вагонів має низку позитивних ефектів на ринок залізничних перевезень. Зокрема, вантажовласники збережуть свою конкурентоспроможність, а „Укрзалізниця“ не втратить своїх постійних клієнтів», — вважають фахівці.Тож, запропонований «Укрзалізницею» підхід, що передбачає встановлення мінімально допустимих цін на послуги вантажних вагонів з подальшим продажем послуг вагонів через відкриті аукціони (Prozorro та інші) є економічно доцільним і таким, що буде сприяти розвитку ринку залізничних перевезень.Слід додати, що АТ «Укрзалізниця» провела ряд аукціонів на довгострокове використання вагонів за ринковими цінами. Це дало змогу компанії зафіксувати вартість вагонів на високому рівні, а також отримати додатковий прибуток та гарантії збереження рухомого складу в робочому стані.«Таке рішення компанії є позитивним фактором та кроком вперед до своїх клієнтів. Це свідчить, що нове керівництво „Укрзалізниці“ адекватно реагує на ситуацію на ринку та потреби його учасників», — підкреслив Володимир Ткаченко, заступник гендиректора «Арселор Міталл».Нагадаємо, відкриті аукціони дозволяють «Укрзалізниці» підвищити вартість послуг вантажоперевезень.