Pasichnyky Pislya Prohodzhennya Onlajn Kursu Pereglyadayut Pidhody Do Medovoyi Spravy

Про це інформує прес-служба UHBDP.«Цей проект фінансується Міністерством міжнародних справ Канади, співфінансується та реалізується Менонітською Асоціацією Економічного Розвитку (MEDA). Курс тривав майже три тижні: 20 днів — 20 відеоуроків. Навчання складається з п’яти тематичних модулів: юридичний, фінансовий, маркетинговий, огляд світового та українського ринків збуту, розгляд меду, як товару та створення доданої вартості», — йдеться в повідомленні.Зазначається, що зміст курсу співпав з очікуваннями 62% слухачів і навіть перевищив їх — це підкреслили 25% слухачів. 99% учасників рекомендують цей курс для перегляду зацікавленим особам. Майже 39% слухачів відмітили, що після отримання юридичної відеоінформації від Олександра Брильова, адвоката, партнера ЮК Legal Partner, планують зареєструвати власну пасіку, 57% слухачів відповіли, що їхні пасіки вже є зареєстрованими належним чином.«В когось із друзів є паспорт пасіки. Я до курсу не знав з чого починати, не знав навіть назв тих документів, які потрібні для легалізації пасіки. Не знав тих державних органів, до яких потрібно звертатись для отримання документів для легалізації пасіки. Тепер з'явились знання, та я вже усвідомлюю необхідність реєстрації пасіки», — розповів бджоляр з Київської області.Крім того, слухачі оцінили калькулятор собівартості меду та бджолопродуктів, який запропонувала Ольга Слободянюк, фінансовий аналітик, тренер, консультант в Organic Business School. За допомогою ресурсу бджолярі порахували собівартість свого меду, вийшло, що тільки собівартість соняшникового меду складає в середньому 41 грн/л, а сортового — 74 грн/л.«Це одна з найпростіших методик розрахунку собівартості, більше зручна в застосуванні для планування та приблизної фінансової оцінки майбутньої діяльності» — вважає бджоляр, власник понад 500 пасік з Кіровоградської області.Слід додати, що лише у 15% слухачів є постійний канал збуту меду, інші продають гуртом різним трейдерам (17%) або у роздріб (68%). 40% бджолярів створюють продукцію з доданою вартістю, 56% зацікавились розповіддю власника торгової марки «Медові брати» Дмитра Кушніра та тепер планують спробувати продавати мед у красиво упакованій тарі.За словами Дмитра Ніколаєва, менеджера Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва, особливу цінність курсу представляв Viber-чат, у якому учасники курсу мали можливість спілкуватися зі спікерами, задавати їм свої питання, і треба сказати, що бджолярі активно користувалися цією можливістю.«Ми спостерігаємо, що у слухачів курсу виникло багато вузькоспеціалізованих запитань, які ми не розглядали в рамках нашого онлайн-курсу. Тому UHBDP прийняло рішення записати ще декілька модулів курсу для бджолярів. У цих модулях будуть висвітлені питання сертифікації, експорту, кооперації», — підсумував Ніколаєв.Нагадаємо, Україна стала лідером із постачання меду до ЄС.